Volgens Slice Intelligence heeft Apple op de eerste dag van de pre-orders al meer dan 1 miljoen bestellingen ontvangen voor de Apple Watch. Volgens de gegevens van het onderzoeksbureau bestelden er 957.000 mensen in de Verenigde Staten al een Watch.
Ongeveer 62% van de shoppers koos voor de goedkopere Apple Watch Sport. Dat model heeft een prijskaartje van 415 euro. De duurdere modellen zijn te koop vanaf 660 euro.
40% van de meeste klanten koos voor een versie van aluminium. Roestvrij staal was daarna de meest populaire gevolgd door zilver aluminium. De zwarte sportband was het meest populaire en werd in bijna de helft van de bestellingen gekozen.
Slechts enkele mensen kozen voor de luxe Apple Watch Edition met een prijskaartje van 11.000 tot 18.000 euro.
Slice gebruikte gegevens van 9080 kassabonnen om de data in kaart te brengen. Deze gegevens zijn alleen afkomstig uit de Verenigde Staten en daardoor worden ze mogelijk scheefgetrokken. Apple heeft gemeld dat het niet in het openbaar zal vertellen hoe populair hun smart watch is.