Zeeman lanceert streetwear collectie SKEER

Zeeman lanceert streetwear collectie SKEER
Foto Zeeman

Je hebt misschien nog nooit van het woord ‘SKEER’ gehoord, maar dat is in straattaal een synoniem voor blut of goedkoop. De winkelketen benadrukt hierbij dat het kopen van de SKEER-collectie niet betekent dat je arm bent of geen geld hebt. Jongeren kopen vaak dure kleren omdat dat hun status opkrikt. Zeeman wil met deze collectie daarom net het statement maken dat jongeren niet per se dure merkkleding moeten kopen om er cool uit te zien.

“Zeeman is een winkel die kwaliteit voor iedereen bereikbaar maakt. Daarom zit Zeeman in heel veel steden in alle soort wijken. En ziet dan ook met eigen ogen hoe veel jongeren veel geld uitgeven aan dure merkkleding. Dat is verre van nuchter”, zegt marketing directeur van Zeeman, Caroline van Turennout, in een persbericht.

Breed gamma

De SKEER-collectie bestaat niet uit één kledingstuk. Met een verscheiden aanbod wil Zeeman een zo breed mogelijk publiek aanspreken. Zo verkoopt de keten bomber jacks, hoodies, trainingspakken, t-shirts en zelf een badjassen en slippers. Zeeman wil op die manier een duidelijke link leggen met de looks en stijl van dure merkkledij. Het enige verschil: de kostprijs.

Hef Bundy

Nederlands hiphopartiest Hef Bundy is het gezicht van deze campagne en schreef zelfs een rapnummer voor de SKEER-collectie. Voor de muzikant, die zelf ook met weinig is begonnen, zit het geluk niet in materiële zaken. «Het gaat om je bent, hoe je denkt, en niet je kleding», rapt Bundy in zijn nummer. Hiermee wil de artiest beklemtonen dat je persoonlijkheid ervoor kan zorgen dat een betaalbare outfit de uitstraling krijgt van een dure outfit. Dat is de boodschap die achter die SKEER-collectie zit.

De collectie staat online sinds 19 november om 15 uur en is exclusief online verkrijgbaar op zeeman.com.