De rubriek auto-onderdelen voerde het lijstje van aanbiedingen aan. Meer dan 8 miljoen wisselstukken werden afgelopen jaar te koop aangeboden. De huizenrubriek blijft de tweede grootste rubriek. Die telde in 2022 net geen 3 miljoen huizen of bouwgronden, garages en kamers te koop of te huur, 4% meer vergeleken met 2021. De hogere vastgoedprijzen waren ook op 2dehands en 2èmemain te merken: de gemiddelde vraagprijs voor een huis bedroeg in in 2022 welgeteld 401.766 euro, een stijging van bijna 7,5% t.o.v. 2021.
Populaire zoektermen
De meest populaire zoekterm was ook in 2022 het woord ‘gratis’, dat maar liefst 17,5 miljoen keer werd ingetikt. Gebruikers gingen op zoek tussen de meer dan 210.000 gratis aanbiedingen op de site. Een nieuwkomer in de top 5 van populaire zoektermen is ‘brandhout’, dat dit jaar meer dan 4,3 miljoen keer werd ingetikt. De teller voor ‘zonnepanelen’, dat in 2021 nauwelijks 180 keer werd ingetikt, klom dit jaar tot 95.940. Naar pellets werd in 2021 nog 19.326 keer gezocht, in 2022 was dat met 257.514 ruim dertien keer zoveel.
Een opmerkelijke – en tegelijk logische – stijging zien we verder ook in zoektermen die met concerten of festivals te maken hebben: in 2021 werd ‘Coldplay’ nauwelijks 5.640 keer ingetikt, terwijl dat in 2022 maar liefst 179.496 keer was. Een gelijkaardig beeld zien we bij ‘Tomorrowland’ (nauwelijks 390 keer in 2021, 207.334 keer in 2022) en Rock Werchter (122 keer in 2021, 123.796 keer dit jaar).