Niets schreeuwt zomer als een heerlijke bol ketchupijs op een hoorntje. Of toch als het van The Ice Cream Project in Londen afhangt. Modeontwerpster Anya Hindmarch opende recent haar pop-upzaak in The Village in Londen, waar ze bezoekers wil laten kennismaken met de «klassiekers van de Britse winkelrekken». Ze bracht veertien handgemaakte smaken uit, in potten van 500ml, met smaken die variëren van cornflakes tot gebakken bonen. Kortom, voedingswaren die de Britse keuken definiëren. Op de website noemt ze het «de perfecte versnapering voor op een zomerdag.»
De 14 smaken zijn: Sojasaus, Heinz Tomatenketchup, PG tips (zwarte thee), Heinz mayonaise, HP saus (bruine saus), Heinz Salad Cream (soort van mayonaise), Heinz gebakken bonen, Quaker Rolled Oats, Bird’s Custard (Britse pudding), Kellogg’s Coco Pops, Kellogg’s Frosties, Lyle’s Golden Syrup (stroop), Lea & Perrins (tomaat met Worcestershire sauce) en Polo (munt en polo, een soort pepermuntjes).
Uitverkocht
«De vreemdste smaken zijn waarschijnlijk ketchup en gebakken bonen, omdat het simpelweg het meest ongewone ijs is dat je ooit zal proeven», vertelt een winkelmedewerker aan Reuters. Ondanks de ronduit bizarre smaken, is het project toch een overdonderend succes: «Op vier dagen tijd hebben we de ijsvoorraad voor zes weken uitverkocht. Dus we zijn echt heel, heel erg populair. We hebben zelfs onze vaste klanten», getuigt ze verder.
The Ice Cream Project loopt nog tot 28 augustus. Wie naar Londen afzakt kan zich verwachten aan lange rijen bij de zaak. Wie een bolletje bonen wil, komt dus maar beter vroeg.