Het idee is even eenvoudig als klassiek. Tijdens een drie kwartier durende make-up sessie word je onder handen genomen door een team van professionele make-up artists. Tijdens je make-over draagt de make-upspecialist echter een Google Glass-bril waarmee alle acties nauwgezet gefilmd worden. Luttele minuten na de afloop van je sessie krijg je je gepersonaliseerde filmpje via mail doorgestuurd. In één adem krijg je gelijk ook alle product- en aankoopinformatie in je virtuele postbus. Handig en vooral efficiënt, zo dachten we bij Metro. Maar we laten ons geen blaasjes wijsmaken en namen zelf de proef op de som.
Onze ervaring
Met deze video neem je mij straks mee in je badkamer, zo grapt onze make-up artist Paul Van Rompaey vrolijk voor hij erin vliegt. En zo is het maar net. Tijdens de maquillage krijgen we de volledige uitleg, maar naar het effect ervan kunnen we zoals gewoonlijk enkel raden totdat we in de spiegel kijken. Het filmpje achteraf helpt dus écht om te zien hoe je de trucs van een expert in een handomdraai zelf in de vingers krijgt.
De voordelen? Je hoeft niet stokstijf te gaan zitten en mag gerust blijven ademen, legt Van Rompaey uit. Als klant merk je tijdens de sessie relatief weinig van de bril. Toch moet je er ergens wel rekening mee houden met de aanwezigheid van mister Google. Deze make-up sessie staat in het teken van de tutorial die je achteraf krijgt, verduidelijkt Van Rompaey. Alle aandacht gaat dus naar één gezichtsdeel zodat we het filmpje kort kunnen houden. Tutorials van meer dan 30 minuten ga je achteraf toch niet meer herbekijken. Tijdens onze sessie wordt er dus vooral gefocust op de ogen, terwijl de foundation en de lippen bewust basic worden gehouden. Het gaat erom dat jij dit morgen kunt nadoen, besluit Van Rompaey.
Het verdict
In essentie verschilt deze make-over weinig van een gebruikelijke versie die je bij andere merken krijgt. Maar de gepersonaliseerde video is absoluut een meerwaarde achteraf. Je kijkt immers naar jezelf met de ogen én de handen van een expert en kunt exact zien hoe bepaalde producten gebruikt worden om jouw gelaatstrekken optimaal in de verf te zetten. Het bespaart je ongetwijfeld veel frustrerende uren trial and error voor de badkamerspiegel.
Praktisch
De kosten van zo'n make-upsessie liggen om en bij de 40 euro. Dat bedrag krijg je wel terug als je besluit om effectief enkele producten aan te schaffen. In België zijn ze nog niet begonnen met het uitrollen van de make-upsessies met Google Glass, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk. In Groot-Brittannië is het binnenkort wel al mogelijk om zelf zo'n speciale sessie te volgen.