De kwartaalresultaten van Mattel, het bedrijf achter Barbie en Hot Wheels, kan voorzichtig tevreden terugblikken op de laatste maanden. Hoewel de verkoop van Barbie-poppen de eerste twee kwartalen daalde, hoopt het bedrijf nu op een stijging in de tweede jaarhelft, aangestuurd door het grote succes van de film. Ook de merchandise rond de film zou extra inkomsten moeten opleveren. Mattel maakte ook een album met de soundtrack van de film en linkte zich aan 165 Barbie-producten van partners.
Een techniek die ze wel nog enkele keren willen overdoen, kennelijk. Mattel mikt namelijk na het grote succes van de Barbie-film (tijdens het openingsweekend was het alvast het grootste kassucces dit jaar) mikt Mattel op nog meer films.
45 extra films
Zo wordt er al gewerkt aan een film rond ’Hot Wheels’ en rond ’Polly Pocket’, in regie van Lena Dunham (Girls). De hoofdrol van die laatste zal worden vertolkt door Lily Collins (’Emily in Paris’). De dinosaurus ’Barney’ krijgt een eigen animatiereeks. Het magazine New Yorker schreef eerder dat Mattel 45 nieuwe filmadaptaties klaar heeft staan. De speelgoedfabrikant treedt daarmee in de voetsporen van Marvel, dat zijn stripfiguren massaal en met succes naar het grote scherm bracht. Ook Lego en Hasbro (Transformers) lanceerden al films over hun figuren.
Alles wat je echt wilt weten op Metrotime.be